צאו החוצה! סדנאות ODT לארגונים גדולים, חברות קטנות ובני נוער

צאו החוצה! סדנאות ODT לארגונים גדולים, חברות קטנות ובני נוער

העובדים רק חזרו למשרד והתלמידים לבית הספר? זהו הזמן להוציא אותם שוב – ברוכים הבאים ל-FUNTOM! חברתנו מתמחה בהפקה ותכנון פעילויות שטח, המוכרות גם בשם ODT. אנו מאמינים כי הדרך היעילה ביותר לגיבוש, הקניית הרגלים, הטמעת תכנים וחידוד כישורים, היא באמצעות החוויה המוחשית. ולכן, אנו מציעים מגוון רחב של פעילויות מגבשות, מהנות, מעצימות ומלמדות, ביניהן:

לפניכם, כל מה שאתם צריכים לדעת על סדנאות ה-ODT: מהו תכליתן, מהו הבידול שלהן בהשוואה לפעילויות אחרות ומדוע חשוב להתנסות בהן במסגרת מקצועית. אז שנצא לדרך?

סדנאות ODT – על מה כולם מדברים?

אנחנו מנחשים כי שמעם על סדנאות ה- ODT יותר מפעם אחת. עם זאת, לא כולם יודעים מה תכליתן של הסדנאות, למי הן מיועדות ומהו הייחוד שלהן. אז לטובת אלו שכבר שמעו, התנסו ובעיקר לטובת אלו שלא: סדנאות ODT, הן סדנאות המועברות בתנאי חוץ –  מחוץ למשרד, בית העסק או המסגרת החינוכית. תכליתן של הסדנאות הוא הרבה מעבר לפאן, והן מגלמות בתוכן תכנים בעלי ערך – לפרט ולארגון/מסגרת אליהם הוא משויך.

סדנאות ה-ODT מצליחות לייצר חוויה לימודית מוחשית, עוצמתית ויעילה יותר בהשוואה לפעילויות אחרות. איך זה קורה?

  • לרוב, תכנים מקצועיים שונים מועברים במסגרת פורמלית: בחדר הישיבות במשרד או בכיתת הלימוד במסגרת החינוכית.
  • סדנאות ODT "עוקרות" את המשתתפים מאזור הנוחות המוכר, הממוזג והנוח, וזהו אחד היתרונות הבולטים: יוצאים מהשגרה המוכרת ונכנסים להרפתקה חדשה ומרגשת!
  • התכנים אינם מתווכים באמצעות מצגות, חוברות הדרכה או הרצאות, אלא דרך פעילויות אקטיביות שונות – מטיסה בכדור פורח, דרך חדר בריחה ועד גלישת חול.
  • תוך כדי תנועה, המשתתפים נאלצים להתמודד מול אתגרים שונים. כתוצאה מכך, הם מפתחים מודעות לחוזקות וליכולות שלהם. עכבות וחסמים מחשבתיים? OUT! פריצת גבולות וכבישת מטרות? IN!
  • ההתנסות החווייתית מעצימה, "מחספסת" ומשקפת לכל המשתתפים את עוצמותיהם – כקבוצה וכפרט.
כיצד לתכנן פעילות ODT שבאמת תשפיע

סדנאות outdoor training לגיבוש, הכשרה והעצמת עובדים

כל בעלי העסקים, ללא יוצא מן הכלל, משקיעים רבות בתהליכי גיוס עובדים. המוטיבציה כמובן היא לגייס את הצוות המקצועי והמתאים ביותר לרוח הארגון. מה שלא כל בעלי העסקים יודעים (או פשוט מבינים מאוחר מדי), הוא שהצלחה והישגים לא נשענים אך ורק על אנשי מקצוע טובים, אלא שהם מותנים בצוות מנצח! תקשורת ישירה, שיתוף פעולה וחדוות עשייה משותפת – כל אלו תורמים באופן ישיר להישגים, להצלחות ולהתמודדות טובה יותר עם משברים.

למרות המודעות הגבוהה לימי הגיבוש וחשיבותם, עדיין ישנם בעלי עסקים שתופשים אותם כ"ימי כייף וצ'ופר לעובדים". זהו המקום להדגיש: יום גיבוש כשמו כן הוא – נועד לגבש, להעצים ולחזק את הצוות! אז למה לגבש את העובדים בסדנאות ODT? משום שהחוויה המוחשית בהכרח עוצמתית יותר! פעילות ODT מבוססת על עיקרון פשוט: צאו מאזור הנוחות המוכר לכם! בשונה מימי הדרכה/גיבוש המועברים בחדר הישיבות במשרד, פעילויות ODT מפגישות את העובדים עם אתגרים חדשים ומשימות לא שגרתיות, שבהכרח מלכדים ומגבשים אותם זה עם זה.

פעילות ODT – למה תוכלו לצפות?

מתרגשים ומלאים בציפייה? גם אנחנו! אם טרם יצא לכם להתנסות ולחוות סדנאות ODT, דעו איך עתיד להיראות יום הפעילות בשטח:

  • בשלב הראשון נחלק את המשתתפים לקבוצות
  • כל קבוצה תקבל משימה, כאשר לכל משימה מוצמדת מטרה וזמן מוגבל לביצועה
  • על חברי הקבוצה לגבש תוכנית פעולה יישומית לכבישת המטרה/פתרון האתגר
  • לאורך המשימות "מושתלים" בצורה אורגנית אתגרים/מצבים שונים שתכליתם להעצים וללמד (משיתוף פעולה קבוצתי ועד עבודה תחת לחץ)

"סדנאות השטח מתאימות רק לאנשים הפעילים גופנית?"

זו שאלה מצוינת והתשובה היא כמובן שלא. רבים סבורים כי מאחר ומדובר על פעילות המבוססת על אקטיביות ודינמיות, היא מותנית בכושר גופני גבוה. התאמת סדנאות ה-ODT עם FUNTOM, מותאמות באופן אישי לקבוצה הרלוונטית, תוך התחשבות מלאה במטרות, אופי הקבוצה, מספר המשתתפים, העדפות אישיות ואפילו תקציב. אנו מציעים מגוון פעילויות ODT המתאימות לכל הקהלים! במעמד אפיון הצורך המעמיק מולכם, נוכל להמליץ לכם על הסדנאות המתאימות ביותר לכם ולהרכב המשתתפים.

"מהי התדירות המומלצת להעביר את העובדים בסדנת ODT?"

השאלה הזו דומה לשאלה: "כל כמה זמן רצוי להעשיר את ארגז הכלים של עובדיי?". ישנם ארגונים שמטפחים ריטואל של פעילות ODT אחת לכמה חודשים, לצד אלו שחוגגים את יום הגיבוש השנתי בפעילות שכזו. סדנאות ODT מעשירות, מלמדות ומטיבות עם עובדיכם, וכפועל יוצא – גם עם הארגון. המשמעות היא שאין יותר מדי מהן, וככל שתעשירו יותר את העובדים – כך טוב יותר לכם ולהם. הסדנאות יעילות במיוחד לשיפור התקשורת בין העובדים, כבישת מטרות, התייעלות בעבודה, התמודדות עם התנגדויות, טיפוח יצירתיות מחשבתית, פיתוח הקשבה, עבודה בקבוצה ושיתוף פעולה ועוד…

"למה שלא אארגן יום שכזה בעצמי לעובדים שלי?"

מטרת העל אינה להעביר את העובדים ביום כייף, זוכרים? חשוב להבין כי פעילות ODT היא הרבה מעבר ל"יציאה ספונטנית מהמשרד". בכדי שהפעילות אכן תהיה בעלת ערך, חייב להתקיים השילוש הקדוש הבא:

  • תכנון והפקה בסטנדרט הגבוה ביותר – שלא תטעו לרגע: העובדה כי סדנת ה-ODT מתקיימת בחוץ, תחת כיפת השמיים, לא אומרת כי היא אינה דורשת בהפקה ובהיערכות, אלא בדיוק להפך. בסופו של דבר, המטרה היא להטמיע תכנים באמצעות החוויה, וחוויה טובה ומעשירה מותנית באיכות ההפקה וטיב התכנון.
  • תוכן מקצועי – לצאת עם העובדים מחוץ למשרד זה נחמד, אך יציאה שכזו חסרת תכלית כאשר אינה נתמכת ע"י תוכן איכותי. הסדנאות שלנו ב-FUNTOM, עטופות בתוכן מקצועי ממוקד ומכוון מטרה!
  • מפעילים חיצוניים ומנוסים – סדנאות ODT חייבות להיות מועברות ע"י מדריכים מקצועיים ומנוסים. לעובדים קל יותר להיפתח ולהתמסר לסדנה שכזו כאשר המפעיל הינו חיצוני (ולא המנהל הישיר שלהם לדוגמא). חשוב ליצור את התחימה הברורה בין מה שקורה בתוך המשרד בשגרה השוטפת, ובין מה שקורה מחוצה לו – בסדנת ה-ODT החווייתית.

ODT לדור העתיד – פעילויות חווייתיות ומלמדות לבני הנוער!

הורים רבים מלינים (ובצדק), כי ילדיהם ממוגנטים למסכים ולא מרימים מהם את העיניים. מובן כי הבעיה היא לא המסכים עצמם, אלא ההשלכות הנגזרות מהשימוש הרב במכשירים השונים. ואכן, ילדים ובני נוער צורכים שעות רבות ביום תוכן שלא רק שאינו מטיב עמם, אלא עלול להזיק להם. סדנאות ה-ODT המועברות לילדים, משקפות בפניהם את העוצמות והפוטנציאל האדיר החבוי בהם!

סדנאות ODT לילדים ולנוער, מנגישות את התכנים החינוכיים-לימודיים באריזה אטרקטיבית של פעילות חברתית-חווייתית. בין התכנים המועברים בסדנאות:

  • חשיבותו של שיתוף הפעולה ועבודת הצוות
  • חיזוק ביטחונו העצמי של כל משתתף
  • טיפוח האחריות האישית
  • גיבוש פתרונות יצירתיים
  • תקשורת קבוצתית
  • התמודדות עם אתגרים ועוד…

מעוניינים לגבש את עובדיכם, להעשיר את ארגז הכלים של המנהלים ולשפר את התקשורת הפנים-ארגונית? רגע לפני שאתם מזמנים את כל העובדים לחדר הישיבות, חכו. אנחנו ב-FUNTOM נשמח להפיק בעבורכם סדנת ODT מותאמת אישית – לצורכי הארגון ולמטרותיכם. למידה יעילה מתחילה בחוויה מעשירה! לפרטים נוספים, אתם מוזמנים לפנות אלינו כבר עכשיו – 073-3742777

צרו קשר